Láska, láska… a zase ta láska
Marcela Stýblová 27. červenec 2001 zdroj Haló noviny
… O celém díle lze říci, že v dnešní uspěchané době působí jako hojivý balzám na lidskou duši. Divák má možnost alespoň po dobu představení zamyslet se nad sebou samým, o smyslu svého života. Vrací se v myšlenkách do dětství a je nucen uvažovat o tom, co je dobré a co špatné, zvážit, co se podařilo, a co ne… Témat k úvaze je najednou velmi mnoho. Muzikál působí na city lidí, otevírá jejich duši, objevuje jejich druhé já. Vnucuje divákům představu andělů strážných. Jakoby si autoři byli jejich existencí naprosto jisti. I když se někdy zdá, že si zrovna ten náš anděl bere dovolenou příliš často, přesto je tu a je připraven nám kdykoli přispěchat na pomoc… Muzikál je protkán psychologickým podtextem, který může každý vidět či vnímat jinak. Přesto si odnáším nejen příjemně prožité chvíle během představení, ale i víru, že mám i já svého anděla strážného. Víru, že stojí za to žít!
Podle toho, jak kdo žije, poznáš anděly
(TOF) 10. prosinec 2000 zdroj Hospodářské noviny
…Již dnes je navýsost zřejmé, že Svět plný andělů jako celek – i se scénou Jana Duška, na kterého se jako na invenčního člena brněnského týmu nemá zapomínat – je nepochybně nejlepším původním českým muzikálem 90. let...
V Brně se vznášejí Andělé
Radmila Hrdinová 28. listopad 2000 zdroj Právo
… Mošova režie muzikálu, v němž se to hemží všespasitelskými andělskými bytostmi jako z Armády spásy, míří k velké podívané plné akčních i snových scén, v níž nechybějí ani dětské role, ovšem ve velmi profesionálním hereckém zvládnutí dětských představitelů (na druhé premiéře Matěj Němec a Žaneta Kiliánová), z několika hereckých obsazení stěžejních rolí má Jan Apolenář pro Jana drsnou image a výborné pěvecké předpoklady, Petra Jungmanová je něžnou i bojovnou Sandrou, Roman Vojtek ve statické roli Anděla zaujal suverénně zvládanými výškami náročného pěveckého partu podobně jako hostující Zora Jandová v roli Ráchel. Inscenace ale žije i temperamentním výkonem company v choreografii Vladimíra Kloubka a hudebním nastudování Zdeňka Merty a Karla Cóna. Nesporný punc kvality nese hudba Zdeňka Merty, která diváky zaujme od prvních tónu předehry. Merta jakoby se rozpomněl na svou písničkářskou minulost a napsal řadu přitažlivých hitů v širokém žánrovém rozpětí od romanticky vyklenuté melodie po tep zrychlující a swingující gospel…
Blíží se Vánoce, to zas bude svět plný andělů
Zdeněk A. Tichý 27. listopad 2000 zdroj MF Dnes
…Po muzikantské stránce je ostatně Svět plný andělů tím nejlepším, co Merta v tandemu s Mošou napsal. Jsou tu monumentální orchestrální plochy i kabaretní melodie i šansony; ústřední písnička Večernice vychází, která provází Janovy vzpomínky na dětství, je sugestivní ve své prostotě…
Andělé a příliš citů nad Brnem
Jana Machalická 4. listopad 2000 zdroj Lidové noviny
…Velkým kladem nového projektu je barvitá, živá a proměnlivá Mertova hudba. Především výborně souzní s děním na jevišti, zakládá atmosféru, vyznění i styl jednotlivých situací. Účelné je i jakési kabaretní zarámování – děj se odehrává před Štědrým dnem v nočním podniku s programem. Tím vzniká prostor pro odlehčení patosem zatěžkaného příběhu i nenásilnou divadelnost. Zde je třeba zmínit i precizní choreografii Vladimíra Kloubka. Merta se inspiruje v širokém výběru hudebních stylů a efektně je kombinuje. Celek však nepůsobí nesourodě a nechybí mu ani chytlavé melodie. Proměnlivost hudby podtrhuje výkon orchestru nad jevištěm…
Každý z nás má svého anděla strážného
Vladimír Čech 31. říjen 2000 zdroj Hospodářské noviny
…Autorský tandem je sehraný a osvědčený – skladatel Zdeněk Merta a libretista Stanislav Moša, o čemž svědčí předcházející projekty: Sny svatojánských nocí (deset let staré, stále však uváděné), Bastard či Babylon…
…Inscenace, pod níž je jako režisér podepsán Moša sám, je další přesvědčivou vizitkou muzikálových schopností souboru. Vitalita, zaujetí, nadšení, výkon na dřeň možností – to v Městském divadla Brno samozřejmě není nic nového. I tentokrát – a po všechny tři večery – plné nasazení elektrizovalo publikum. Slabé výkony neexistují…
Premiéry Světa plného andělů doprovázel frenetický aplaus
Vladimír Čech 30. říjen 2000 zdroj Rovnost
…Uvedení muzikálu Svět plný andělů, pod jehož režií je podepsán Moša sám, je bezesporu nejen dalším trumfem osvědčené autorské dvojice, ale i celého zdravě ambiciózního divadla z Lidické. Iscenace nejpřesvědčivěji oslovuje tam, kde je Mertova inspirace nejjiskřivější a kde jí (nejen) andělská křídla dává strhující choreografie Vladimíra Kloubka…
…Mertova hudba mistrně střídá soudky z varietních esencí s těmi, v nichž dominuje šanson, jazzový kolorit, spirituál, středněproudý popěvek, expresivní deklamační pasáže, prostě je-li třeba, vyhmátne se to, co se zdá být nejpřiléhavější. Což je pro živě muzicírující instrumentalisty pod vedením Karla Cóna hračkou a zjevným potěšením…
…V oblasti herecko-pěveckých výkonů soubor doslova perlil. Opět se jednoznačně prosadila jeho záviděníhodná schopnost dostát nejnáročnějším požadavkům muzikálového divadla po všech stránkách. Jestliže v pátek byla jeho Ráchel Alena Antalová vynikající, pak o den později působila hostující Zora Jandová přímo fantasticky…