Kytarista, saxofonista, houslista, pianista, skladatel a aranžér Igor Vavrda (1948) byl absolventem brněnské konzervatoře. Vedle hry na housle zde studoval i dirigování a skladbu (absolvoval 1969). Působil jako houslista v orchestrech Janáčkovy opery a Státní filharmonie Brno (1970–1972). Od roku 1972 byl členem Orchestru Gustava Broma, kde hrál na housle, klávesové nástroje, kytaru a saxofony. Hostoval s V. V. Systémem, hrál také se studiovou skupinou Moravské jazzové kvinteto a s Vinařskými romantiky. Vedl i své vlastní combo. Spolupracoval s Karlem Gottem, Helenou Vondráčkovou, Lucií Bílou a jinými. Komponoval své vlastní skladby, ale byl především jedním z našich předních aranžérů jazzové a populární hudby. Jeho skladby jsou zaznamenány na četných rozhlasových snímcích a byly vydány na hudebních nosičích. Jmenujme např. kompozice Ježibabička, Quasar (V. V. Systém, Opus 1979), Kúsok slnka (Kúsok slnka, Opus 1980) a Vztek (Orchestr Gustava Broma, Supraphon 1981). Spolu s Milanem Vidlákem poprvé provedl Sonatinu dramatiku Alexeje Frieda pro housle a klavír, roku 1978 získal cenu za nejúspěšnější píseň o Banské Bystrici. Byl dlouholetým spolupracovníkem Petra Gazdíka, s nímž mj. vytvořil koncertní show Viva Broadway Night (2003), kterou v brněnské hale Rondo shlédlo na 8.000 diváků či Jazz Side Story pro Městské divadlo Brno. Pro Městské divadlo Brno pracoval jako aranžér téměř na všech titulech éry Hudební scény (např. muzikály Čarodějky z Eastwicku, Balada o Lásce, Jesus Christ Superstar, Kvítek z Horrroru, Papežka, Pokrevní Bratři, Ptákoviny, Stars of Musical, Funny Girl, Jezinky a bezinky, Peklo, Očistec, Jekyll a Hyde či Zorro). V koncertních představeních Jesus Christ Superstar a Jazz Side Story působil také coby dirigent.