Divadelní režisér Mikoláš Tyc se narodil v roce 1982 v Rokycanech. Absolvoval činoherní režii na pražské DAMU (2010 – absolventská inscenace Kazimír a Karolína). Během studií se zúčastnil několika studijních stáží, mimo jiné v řeckém Epidauru nebo v amerických Syrakusách. Od ukončení školy pravidelně režíruje v českých i moravských divadlech.
Nejvýraznější režijní příležitosti získává v Městském divadle Brno: dramatizovaný Podivný případ se psem (2013), Arthur Miller: Čarodějky ze Salemu (2018), J. N. Nestroy: Pro nic za nic (2019)). Jeho inscenace Splašené nůžky byla v sezóně 2015/2016 oceněna diváckou cenou Městského divadla.
V letech 2013-2015 byl (poté, co tam pohostinsky režíroval Walczakovu Amazonii a Joyceovy Vyhnance) uměleckým šéfem brněnského BURANTEATRu, kde dále inscenoval Goethova Fausta a Markétku (2015), komedii 39 stupňů (2014) a v české premiéře hry Parchant v klobouku (2018) nebo Schimmelpfennigovo Létající dítě – tato inscenace získala Cenu Marka Ravenhilla 2014 (nejlepší česká divadelní inscenace nového textu).
Pravidelně se jako režisér vrací do Jihočeského divadla v Českých Budějovicích: Škola základ života (2012), Terry Pratchett: Soudné sestry (2013) a hra Anny Jablonské Pohani (2015). Dále režíroval v Moravském divadle Olomouc (Dennis Kelly: Láska a peníze, 2012 a Vinterberg, Rukov: Rodinná oslava, 2017), v ostravském Divadle Petra Bezruče (Úklady a láska, 2016), ve Východočeském divadle Pardubice (Čapkova Bílá nemoc, 2016), v pražském Švandově divadle (Dodo Gombár: Peníze, 2017) nebo v Horáckém divadle Jihlava (Yasmina Reza: Obraz, 2019).
Doposud nastudoval i dvě muzikálové inscenace – v Městském divadle v Mladé Boleslavi inscenoval Cabaret (2016) a ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti Hru o pyžama/Pajama Game (2016). V zahraničí inscenoval pro divadlo Nová Scéna Bratislava novou dramatizaci románu Jane Austenové Rozum a cit (2019).